Zoekmachine optimalisatie - SEO
Zoekmachine adverteren - SEA
Zoekmachine reputatie management
Conversie optimalisatie
Webdesign
Software op maat
You need to install flash to view this content!

Links

Meer links

line

Pagina afdrukken

SEO copywriting: waarom zo belangrijk?

Goede web copywriting is essentieel voor SEO of zoekmachine optimalisatie

SEO copywriting: waarom zo belangrijk?

We kunnen het niet vaak genoeg herhalen. Content of inhoud is de belangrijkste pijler van uw website. Wilt u hoog scoren in de zoekmachines? Dan heeft u om te beginnen goede teksten nodig. Om Google’s favoriet te worden, is het wel niet om het even wat u online plaatst.

Web copywriting is schrijven voor het internet met de doelgroep én de zoekmotoren in het achterhoofd. Niet zo eenvoudig, maar wel essentieel voor SEO of zoekmachine optimalisatie. Flexties legt uit waarom.

1. Schrijven in trefwoorden

SEO copywriting is niet zomaar wat schrijven voor het web. Een goede copywriter weet informatie over uw bedrijf en producten of diensten te vertalen in trefwoorden waarop surfers zoeken. Veel mensen denken nog altijd dat zoekmachine optimalisatie een kwestie is van geheime tovertruckjes toepassen, waardoor de website “poef” op nummer één gaat staan!

Een SEO schrijver kan dus goede zoektermen bepalen die voor uw website relevant, nuttig én haalbaar zijn. Wilt u ranken voor een bepaald trefwoord? Prima, maar dan moet u het wel verwerken in de webcopy!

2. Over duplicate content

Goede teksten? Geen probleem. We nemen hier en daar wat content over van onze concurrenten of Wikipedia en klaar is kees!
Dat is wat u moet doen om het haar van de SEO copywriter rechtop te laten staan! Want hij weet dat Google een hekel heeft aan duplicate content of dubbele inhoud. Wie tekstjes van andere websites kopieert en online plaatst, wordt al snel weggefilterd naar de minderwaardige, supplementaire index van Google, waar de kans op scoren nihil is. De zoekrobotten willen een verscheidenheid van bronnen aanbieden aan hun gebruikers. Websites met gekopieerde teksten horen daar dus niet bij. Daarom moet u unieke inhoud schrijven, die nergens anders te vinden is.

Goede teksten zijn overgoten met een sausje van semantiek. Met andere woorden, de copy bevat veel aanverwante termen, synoniemen en vakjargon. Google kan nu ook de betekenis van een webpagina bepalen door verbanden te leggen tussen woorden. Indien de juiste termen bij elkaar gebruikt worden, kan u hogere rankings krijgen.

3. Het ultieme doel: hoog scoren én veel verkopen

Een goede copywriter houdt zijn doelgroep voor ogen terwijl hij schrijft. Hij geeft zijn lezers wat ze zoeken. Dus weinig corporate informatie, maar veel productvoordelen, gebruiksaanwijzingen, tips, reviews, … Tegelijkertijd legt hij de juiste accenten die voor de zoekmachines zo belangrijk zijn om een webpagina hoog te rangschikken. En dit zonder dat het opvalt.

Maar daar stopt het natuurlijk niet. Een goede schrijver is ook thuis in internetmarketing en kan een bezoeker aansporen om een bestelling te plaatsen of om zich in te schrijven voor uw nieuwsbrief bijvoorbeeld. Om dat te bereiken moeten de teksten kort en krachtig zijn, met een duidelijke boodschap of Call To Action.

Besluit

SEO copywriting is onontbeerlijk indien u een goede positie wilt in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines. Het copywriting team van Flexties is gespecialiseerd in SEO of zoekmachine optimalisatie. Wij weten als geen ander hoe teksten te schrijven die hun doel niet missen én die gegeerd zijn bij de zoekrobotten.

Contacteer ons voor meer informatie.


Het Flexties Team
Flexties BVBA – SEO marketing en zoekmachine optimalisatie

Geplaatst op 21/08/2008

<< Alle internet marketing artikelen

line
Vraag nu gratis en vrijblijvend een analyse van uw website aan !

Nieuwsbrief

Schrijf u nu in op onze nieuwsbrief!

En volg de evoluties op vlak van internetmarketing op de voet!

Uw emailadres: