Zoekmachine optimalisatie - SEO
Zoekmachine adverteren - SEA
Zoekmachine reputatie management
Conversie optimalisatie
Webdesign
Software op maat
You need to install flash to view this content!

Links

Meer links

line

Pagina afdrukken

Trefwoorden selecteren voor uw website:
hoe kiest u goede trefwoorden?

Hoe goede trefwoorden selecteren voor uw website?

Trefwoorden selecteren voor uw website: <br>hoe kiest u goede trefwoorden?

Eén van de belangrijkste stappen bij zoekmachine optimalisatie is het selecteren van de juiste trefwoorden. De keywords vormen immers de basis voor de seo copywriting. Vaak kiest men te vage zoektermen, of gaat men ervan uit dat één woord de hele lading dekt. Maar helaas, zo werkt het niet!

In dit nieuwsartikeltje geeft Flexties u SEO tips voor het selecteren van de goede trefwoorden, zodat u snel meer bezoekers kunt lokken naar uw website, bezoekers die staan te popelen om uw producten te kopen!

Generieke en specifieke trefwoorden

We onderscheiden generieke of short tail en specifieke of long tail trefwoordcombinaties. De generieke woorden zijn algemeen en kunnen vele ladingen dekken. Ze zijn niet specifiek. Denk maar aan het woord “vloeren” of “kantoorbenodigdheden”. De long tail trefzinnen daarentegen zijn juist wel specifiek en minder voor interpretatie vatbaar. Bijvoorbeeld “oude eiken vloer” of “Dymo labelprinter LW 40”.

Wij willen scoren voor woord X!

We weten uit ervaring dat iedereen hoog wil ranken voor de short tail woorden. Dat is niet zo verwonderlijk, aangezien dat net die woorden zijn waar het meeste naar wordt gezocht. Maar zijn dat daarom ook de beste trefwoorden?

Flexties vindt van niet! Short tail woorden hebben te kampen met enorme concurrentie en alleen de allerbesten geraken aan de top. Dat zijn meestal websites die al enkele jaren online staan, veel backlinks genieten en heel wat waardevolle content aanbieden. Als nieuwkomer wordt het moeilijk om op te boksen tegen de groten, maar … het is zeker niet onmogelijk!

Een ander minpunt van generieke zoektermen is dat ze niet goed converteren. Surfers die vage trefwoorden intypen zijn zich aan het informeren. Deze mensen zijn zelden klaar voor een aankoop. Wie "stickers" intypt in Google, weet vaak nog niet of hij nu een drukker gaat contacteren om stickers voor hem te maken, of ze zelf gaat printen op stickerpapier of toch maar een labelprinter zou bestellen.

Een surfer die daarentegen zoekt op “Dymo labelprinter” weet al beter wat hij wil. Deze Internaut vergelijkt vaak de ene website met de andere om de beste prijs of voorwaarden te vinden. Of hij wil zich vergewissen dat dit toestel zeker aan zijn verwachtingen voldoet.

De long tail trefwoorden converteren dus veel beter dan de short tail woorden, met andere woorden ze laten uw site renderen!

Hoe goede trefwoorden selecteren?

Goede trefwoorden selecteren kan door in eerste instantie eens goed te brainstormen. Denk verder dan vakjargon. Wat zouden uw bezoekers allemaal kunnen intypen om bij u terecht te komen? Voor welke problemen biedt uw product of dienst een oplossing? Check ook even uw concullega’s. Misschien brengen zij u wel op meer ideetjes? Zoek ook variaties op de gevonden trefwoordcombinaties, zoals foute spelling, meervoud, enkelvoud, verkleinwoorden, synoniemen, het woord aan of van elkaar, met of zonder koppelteken, … Voeg beschrijvingen toe, zoals “goedkoop”, “beste prijs”, “gratis verzending”, “bestellen”, … Mensen zoeken soms ook een dienst of een product in eigen regio. Daarom kan het nuttig zijn om de naam van een stad ook bij uw keywords te vermelden. Google’s keyword tool is een handig hulpmiddel wanneer uw inspiratie zoek raakt.

Heeft u zelf geen tijd om goede trefwoorden te selecteren of weet u niet hoe te beginnen, neem dan snel contact op met Flexties. Onze internet marketeers geven u graag vrijblijvend advies!

Het Flexties Team
Zoekmachine optimalisatie - SEO marketing - Flexties BVBA

Geplaatst op 23/12/2008

<< Alle internet marketing artikelen

line
Vraag nu gratis en vrijblijvend een analyse van uw website aan !

Nieuwsbrief

Schrijf u nu in op onze nieuwsbrief!

En volg de evoluties op vlak van internetmarketing op de voet!

Uw emailadres: