Zoekmachine optimalisatie - SEO
Zoekmachine adverteren - SEA
Zoekmachine reputatie management
Conversie optimalisatie
Webdesign
Software op maat
You need to install flash to view this content!

Links

Meer links

line

Pagina afdrukken

Uw site laten renderen:
online marketing tips

Laat uw B2B site beter renderen met deze nuttige online marketing tips

Uw site laten renderen: <br>online marketing tips

In het vorige nieuwsartikeltje gaven we u advies over hoe u het rendement van uw website kunt verhogen door te kiezen voor de juiste trefwoorden en door goede, kwalitatieve content online te plaatsen.

Natuurlijk kent Flexties nog veel meer nuttige internet marketing tips om uw site beter te laten renderen en die willen we u niet onthouden!

1/ CTR verhogen

De manier waarop uw site wordt getoond in de SERP’s (search engine result pages), kan van invloed zijn op uw CTR. De click-through-rate slaat op het aantal internauten dat bij een weergave van uw website in de zoekmachine listings, ook daadwerkelijk op uw listing klikt. Wanneer de CTR stijgt, loodst u dus meer bezoekers naar uw website.

U kunt de CTR zelf verhogen door bij elke webpagina te zorgen voor:

  1. een passende en relevante title tag die niet te lang is, 
  2. een objectieve beschrijving of description tag waarbij de surfer onmiddellijk ziet waaraan hij zich mag verwachten, 
  3. een url of website adres dat liever kort is en zonder vreemde parameters.

2/ Maak een goede eerste indruk

Natuurlijk wilt u uw site laten renderen en daarom is het belangrijk dat u een goede eerste indruk maakt bij uw bezoekers. Dit kan door rekening te houden met volgende tips:

  1. Zorg ervoor dat de webpagina relevant is voor de zoekopdracht. Zo vermijdt u dat bezoekers te snel op de back-knop klikken.
     
  2. Plaats geregeld verse teksten online. Dit is niet alleen goed voor uw Google ranking, surfers zien dan ook dat u actief bezig bent met de zaak.
     
  3. De teksten moeten wel relevant, to-the-point en informatief zijn.
     
  4. Breng voldoende opmaak aan zodat de teksten makkelijk scan- en leesbaar worden. Werk dus concreet met titels, alinea’s, vette woorden, …
     
  5. Vergeet uw bedrijfsnaam niet te vermelden in de teksten!
     
  6. Begeleid de inhoud met duidelijke afbeeldingen die niet te zwaar zijn. Foto’s zorgen voor sfeer of vormen een aanvulling op de informatie.
     
  7. Laat bovenaan elke pagina uw bedrijfslogo terugkeren.
     
  8. Zorg voor een duidelijke navigatie die op elke pagina identiek blijft. Ga hierbij niet dieper dan twee niveaus.
     
  9. Breadcrumbs zijn vooral bij omvangrijke B2B websites aan te raden. Breadcrumbs zijn navigatie links die bovenaan elke pagina staan. Ze zorgen ervoor dat uw bezoekers, net als Hans en Grietje, de weg binnen uw website niet kunnen verliezen.
     
  10. Help de surfer bij het vinden van informatie op uw website door middel van:

    • een perfect werkende zoekfunctie
    • een overzichtelijke sitemap
    • een duidelijk overzicht van de aangeboden producten en diensten.

3/ Spits uw site toe op de B2B markt

  1. Wees gul met informatie over uw bedrijf en leg uit hoe u uw klanten onder alle omstandigheden van dienst bent.
     
  2. Plaats informatieve en leerrijke content online, zodat er naar u als bron of autoriteit kan verwezen worden. Bovendien komt u zo over als iemand die weet waarmee hij bezig is.
     
  3. Kies een duidelijke USP of Unique Selling Proposition. Met andere woorden: waarom zou men voor u moeten kiezen en niet voor de concurrent? Hoe onderscheidt u zich dus van uw concullega’s?
     
  4. Wees niet opdringerig naar conversies toe. De B2B markt verschilt hier enorm van de B2C markt. Daar is een “bestel nu”-knop wel op zijn plaats. Bedrijven onderling plaatsen zelden impulsaankopen. Meestal gaat er een lang traject vooraf aan een bestelling en moet dit langs meerdere verantwoordelijken passeren. Een opdringerige Call-To-Action werkt bij de B2B markt zelfs averechts. Anderzijds moet u de bezoeker er wel altijd op attent maken dat hij vrijblijvend contact met u kan opnemen, als hij meer informatie wenst of interesse toont. Voorzie deze link op elke pagina van uw website.
     
  5. Contactgegevens, zoals adres, telefoonnummer, e-mail, … moeten altijd zichtbaar zijn of binnen één muisklik te raadplegen.
     
  6. Plaats referenties, testimonials en case studies online.
     
  7. Nieuwsitems, white papers en technische fiches (eventueel in PDF) zijn ook een aanrader.
     
  8. Zet ook vertrouwensindicatoren in beeld, zoals behaalde certificaten en lidmaatschappen van vakverenigingen.
     
  9. Plaats een aantal externe links naar belangrijke onderwerp gerelateerde websites online.

Conclusie

Aan de hand van bovenstaande online marketing tips kunt u uw B2B site beter laten renderen. U rijft niet alleen meer geïnteresseerde bezoekers binnen, maar u maakt ook een goede eerste indruk. Door het aanbieden van veel duidelijke en goed gestructureerde informatie, zal u al snel als een expert aanzien worden binnen uw vakgebied, waardoor de kansen op het binnenrijven van een B2B order aanzienlijk stijgen.

Het Flexties Team
Flexties BVBA - zoekmachine optimalisatie en online marketing

Geplaatst op 21/11/2008

<< Alle internet marketing artikelen

line
Vraag nu gratis en vrijblijvend een analyse van uw website aan !

Nieuwsbrief

Schrijf u nu in op onze nieuwsbrief!

En volg de evoluties op vlak van internetmarketing op de voet!

Uw emailadres: