Zoekmachine optimalisatie - SEO
Zoekmachine adverteren - SEA
Zoekmachine reputatie management
Conversie optimalisatie
Webdesign
Software op maat
You need to install flash to view this content!

Links

Meer links

line

Pagina afdrukken

Rendement website verhogen

Hoe het rendement van een B2B website verhogen?

Rendement website verhogen

De meeste B2B bedrijven (business-to-business) halen vooral leads en verkopen binnen via offline inspanningen. Nochtans liggen er mooie opportuniteiten zomaar voor het grijpen om ook het rendement van uw website te verhogen en op die manier nog meer omzet te draaien. Bedrijven maken immers almaar meer gebruik van zoekmachines om partners en leveranciers te selecteren. Bedrijven die niet te vinden zijn in Google, of die een onprofessionele website hebben, vallen dan sowieso uit de boot.

Flexties geeft graag concrete tips hoe ook u het rendement van uw B2B website kunt verhogen.

Belang van zoekmachine optimalisatie voor B2B websites

Het lijdt geen twijfel dat een toppositie in Google u een duidelijke voorsprong geeft tegenover de concurrentie. Maar gevonden worden met een website die weinig interessante inhoud bevat, leidt zelden tot leads of verkopen; geen rendement dus!

1/ Trefwoordkeuze

Bij zoekmachine marketing of SEM is de trefwoordkeuze van groot belang. In de B2B markt gaan bedrijven op zoek naar de beste oplossing voor een specifiek probleem. Dit probleem is dan ook het uitgangspunt voor de trefwoorden die men gebruikt in de zoekmachines. Er wordt dus minder vaak gezocht naar een bepaald product of dienst.

In eerste instantie zal men heel algemene of generieke woorden gebruiken om informatie in te winnen, bijvoorbeeld 'metaalbewerkingsmachine'. Naarmate de surfer meer kennis opdoet, begint hij de terminologie en het vakjargon te kennen en wordt hij zich bewust van zijn eigen behoeften en wensen. Hierdoor zal hij specifieke zoektermen gebruiken, bijvoorbeeld 'waterstraalsnijmachine'.

Vanuit dit standpunt is het voor een B2B bedrijf belangrijk om gevonden te worden voor zowel de generieke, als de specifieke trefwoorden. Zo blijft uw bedrijf tijdens het volledige zoekproces voortdurend in beeld.

2/ Kwaliteit van de inhoud

De inhoud (de teksten op de website) moet ook zo gepresenteerd worden dat de bezoeker overtuigd raakt van uw expertise. Laat hem geloven dat alleen u de beste oplossing voor zijn probleem kunt aanbieden. Zo werkt u aan een positieve relatie, waardoor de klant in vol vertrouwen voor u kiest en gemakkelijker herhaalaankopen zal plaatsen.

Aan de hand van uw website statistieken kunt u zien of u al dan niet goed op weg bent. Hier is immers de stickiness gemakkelijk af te lezen. Blijven bezoekers lang op uw website en bekijken ze veel pagina's of klikken ze snel weer weg? Zijn er veel bezoekers die na verloop van tijd terugkeren naar de website of heeft u alleen unieke bezoekers?

Bezoekers vasthouden op uw website en blijven boeien kan enkel door het aanbieden van interessante, leerzame en relevante content. Bijvoorbeeld door nieuwsartikelen, case studies, whitepapers, technische informatie en specificaties online te plaatsen. Maar ook referenties, testimonials en cases over het bedienen van klanten zijn hier mooie voorbeelden van.

Door goede content online te plaatsen op uw website, overtuigt u potentiële klanten ervan dat u een expert in uw vak bent.

In het volgend nieuwsartikeltje gaan we hier dieper op in, met meer tips hoe u het rendement van uw website kunt verhogen. U leert dan hoe u uw website volledig kunt afstemmen op de wensen van de B2B markt.

Het Flexties Team
Flexties BVBA - SEO optimalisatie

Geplaatst op 31/10/2008

<< Alle internet marketing artikelen

line
Vraag nu gratis en vrijblijvend een analyse van uw website aan !

Nieuwsbrief

Schrijf u nu in op onze nieuwsbrief!

En volg de evoluties op vlak van internetmarketing op de voet!

Uw emailadres: